Gigaset A400A Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gigaset A400A Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Tonina 30-07-2017

Gigaset A400/A400A met 3 stations

Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

Wij hebben hetzelfde probleem als de eerdere reviewers. Van de 3 stations valt er een regelmatig uit, na 2 keer de beltoon valt hij weg, terwijl batterij vol is. Dan is het "rennen" naar de andere telefoon. Onze telefoon is van april 2013, dus ruim 4 jaar oud; het probleem doet zich al een jaar voor, nieuwe batterijen hebben niet mogen baten. Levensduur is echt te kort en ik beveel dit product absoluut niet aan.

Pluspunten

• goede beltonen
  • goed geluid

Minpunten

• levensduur veel te kort
  • programmering niet intuïtief
  • nummer invoer op elk toestel doen

bedrijszekerheid GigasetA400 06-06-2017

Gigaset: bedrijfszekerheid laat te wensen over

Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

Wij hebben na plm. 2 jaar gebruik - Gigaset400 met 3 stations - steeds meer problemen met de bedrijfszekerheid. De telefoons vallen af en toe weg bij het opnemen, zijn soms 'ineens' volledig ontladen, onderling doorverbinden lukt om die reden ook (steeds vaker!!!) niet.

Pluspunten

• vormgeving
  • gebruksgemak

Minpunten

• slechte bedrijszekerheid
  • niet meer dan 2 jaar goed bruikbaar

HarryUtrecht 23-05-2013
Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

Ik heb die met 3 handsets.
Leuk (simpel) setje, waarbij je elkaar intern kan bellen, wekker en antwoordapparaat.

Ik heb inmiddels 2 handsets met kuren. Ze laden niet op, kraken tijdens gesprekken en vallen soms uit.

De duurzaamheid valt mijn inziens wat tegen.

Bellona 16-03-2014

Hier ook met drie handsets, waarvan twee helemaal niet meer werken omdat de batterij niet meer oplaadt en eentje het ongeveer 10 minuutjes doet. Erg teleurstellend na anderhalf jaar gebruik.

Henk14 10-11-2012
Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

De keuze voor deze telefoon was voornamelijk voor de Ecomode+ mogelijkheid (geen straling in ruststand)en in mindere mate de opstaande stand van de handset, maar ook op andere onderdelen aangenaam verrast. Zeer goede verstaanbaarheid (ook voor mensen zoals ik die niet geheel scherp van gehoor meer zijn), installatie is eenvoudig, handleiding is duidelijk, het gebruiksgemak is dik in orde en de mogelijkheden zijn meer dan voldoende.

Kortom, zeer tevreden met dit product!

pirouette2009 03-08-2012
Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

Na slechte ervaringen met Panasonic en Philips (o.a. veel bijgeluiden, slechte verbinding en een - Philips - toestel dat nog andere kuren begon te vertonen) nu gekozen voor deze Gigaset.
Nog geen spijt. Het geluid is kraakhelder en hard genoeg (zowel van oortelefoon als van luidspreker), de bediening is eenvoudig, de knoppen zijn groot genoeg en het telefoonboek is met 80 nummers voldoende voor mij.
De gebruiksaanwijzing heeft het 'knoppenoverzicht' meteen op de voorpagina, i.p.v. in het boekje. Daar is over nagedacht! Verder is de gebruiksaanwijzing ook behoorlijk duidelijk.
Ik gebruik het antwoordapparaat niet, maar dezelfde set zonder antwoordapparaat was duurder bij de shop waar ik hem gekocht heb!
Negatief puntjes: het display is niet erg helder, zelfs niet bij het hoogste contrast. Op het plaatje is het veel geler en contrastrijker dan in werkelijkheid. En je kunt geen aparte oortelefoon aansluiten, maar daar zullen weinig mensen over vallen.
De handset is me net iets te rond, waardoor ik soms wat weinig grip heb. Maar dat is vast heel persoonlijk.

meerten 12-01-2013

Hoi Pirouette2009,
Ik heb deze telefoon ook gekocht. Ben ook tevreden, alleen lukt het me niet om de oproeplijst/antwoordapparaatlijst te aktiveren: op pag. 9 van de handleiding staat: menu > *#05#7
Als ik dit intoets verschijnt er uiteindelijk "97" op het display, maar niks met "XY". Lukt dit bij jou wel? Alvast bedankt voor het antwoord. Groet, Meerten.

michiel_b 27-02-2012
Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

Fijn toestel, ligt lekker in de hand en bediening is eenvoudig. Heb het toestel nu een aantal weken en gebruik het zakelijk met veel plezier.

michiel 999 18-05-2011
Geschreven voor: Gigaset A400A Duo

We hebben deze duo set gekocht om zo twee telefoons in huis te kunnen hebben met 1 aansluiting in de woonkamer.
Installatie ging erg eenvoudig. De handsets melden zich zelf aan bij het basisstation na het inschakelen en je kunt daarna meteen bellen. De instellingen zijn erg eenvoudig aan te passen. Je hebt de manual eigenlijk niet nodig.
De enige twee minpunten die ik kan vinden zijn het iets ouderwets aandoende display. Amber kleurig met lage pixelresolutie en de eenvoudige beltonen. Maar, wellicht zijn we ook verwent geraakt door de mobiele telefoons.

l.jansen 01-12-2011

bij binnenkomende telfoontjes geeft het toestel dan de nummers weer, maar ook de namen uit het telefoonboek, of alleen het nummer?